miercuri, 16 aprilie 2008

Blaga si "prietenii de 25 de ani"

“Am un prieten foarte bun, nu e nici un secret, este responsabilul BMW pe Romania, il cunosc de 25 de ani, deci el este unul din proprietari, al doilea este domnul Verestoy si o societate comerciala. Prima data el mi-a si spus de el, el l-a convins pe domnul Verestoy si va rog sa retineti, pre-contractul e semnat din 2006, din primavara. Am apelat pe urma la o firma autorizata de expertiza pentru ca eu asa sunt, domnule Tapalaga, eu nu stiu sa platesc decat pretul corect. Am facut o evaluare si dau pe un apartament 800 si ceva de mii de euro. Nu stiu sa cumpar cu 10 000 apartament in Primaverii, 10 000 de dolari, nu de euro. Daca as sti, n-as fi dat pe apartamentul asta 800 de mii de euro (...) Da, la domnul Verestoy am platit. Il mai am pe prietenul meu”.

Sursa articolului este aici. Numele prietenului este Michael Schmidt.
Potrivit acestui articol acum 25 de ani Michael Schmidt era in RFG.

Cum putea oare un om care traieste in Stei sa se cunoasca bine cu "un sas de langa Sibiu" emigrat in Germania de vest? Sa nu fim rai: poate Blaga a incurcat anii.

Sau poate explicatia o gasiti in Catavencu:

"Pai, in aceeasi perioada in care Blaga negocia cu Schmidt cumpararea casei de pe Aleea Modrogan, Ministerul de Interne negocia cu Automobile Bavaria, aflata in proprietatea aceluiasi Michael Schmidt, achizitionarea de motociclete pentru Politia Rutiera. Adica ministrul negocia cu Schmidt cumpararea unei case si, in acelasi timp, subordonatii ministrului bateau palma cu Schmidt pentru cumpararea de motociclete in valoare de 1,3 milioane de euro. Intr-o tara normala, chestia asta s-ar numi conflict de interese. La noi se numeste „prietenie“."

Niciun comentariu: