joi, 24 aprilie 2008

Programul lui Videanu

Un post interesant la this is Romania arata programul lui Videanu.

"Am descoperit un link interesant www.videanu.ro

Ca sa intelegem ce se intampla acum sa vedeam ce a fost:

Mona Musca, Ministrul Culturii si Cultelor:
Adriean este Primarul Care face! „Sunt nerabdatoare ca împreuna cu Adriean Videanu sa începem refacerea Centrului Istoric al Bucurescilor. Pentru ca inima tarii sa intre în rândul capitalelor europeane, este necesara recuperarea dimensiunii sale culturale. Adriean are tot suportul meu în acest sens.”

Mona nu mai este, centrul istoric parca o ia pe urmele Monei.

Calin Popescu Tariceanu, Primul Ministru:
Contez pe el pentru ca e cel mai bun!
„Adriean Videanu este coautor al programului Aliantei D.A. Am pierdut cel mai bun Ministru, însa ca bucurestean, am cåstigat cel mai bun Primar. Guvernul pe care îl conduc sprijina toate proiectele ambitioase ale lui Videanu”

Orban s-a certat cu Videanu pana la urma.

Vasile Blaga, Ministrul Administratiei si Internelor:
Primarul Capitalei are cu ce!

“Am lucrat împreuna cu Vicepremierul Adriean Videanu la proiectul viitoarei Politii Metropolitane. Va fi primul primar al Bucurestiului care va avea la dispozitia sa institutia care garanteaza siguranta oamenilor.”

Stiu si eu? Poate ca nu l-a prins pe Blaga in cea mai buna dispozitie.

Ludovic Orban, Viceprimar al Capitalei:
Toate fortele pentru Bucuresti! „Echipa de la Primarie, viceprimarii si majoritatea consiliului general îl asteapta pe Videanu pentru a pune în miscare toate fortele pentru Bucuresti. Pentru a grabi finalizarea planurilor lui Basescu si a ne ocupa de cele care deschid perspective Bucurestiului de mâine.”


Toate fortele au fost puse in miscare, nici un kilometru de centura nu a fost miscat, nici un kilometru de metrou, nu exista un management integrat RATB-Metrorex. Prietenia cu Basescu a fost extrem de sincera.

Sulfina Barbu, Ministrul Mediului:
Colaborare record pentru Primaria Capitalei. „Ministerul Mediului deruleaza o suma record în relatia cu Primaria pentru realizarea proiectelor de mediu destinate bucurestenilor: statia de epurare Glina si inelul verde din jurul Bucurestiului, care va asigura calitatea aerului si eliminarea prafului din capitala.”

Inelul verde a fost complet terminat, se cheama Baneasa Comercial Center.

1. Munti de gunoaie într-un oras de cîmpie?

Bucurestiul a devenit vestit pentru gunoaiele si sobolanii lui. Din cauza serviciilor de salubritate superficiale, dar si pentru ca oamenii nu-si dau seama de faptul ca orasul ar putea sa prospere de pe urma gunoiului. Exista un mod inteligent si profitabil de a trata curatenia. Fara focare de infectie, fara deseuri, fara risipa.

Stiu si eu? Nu mi se pare mai putin gunoi.

Dar echipa lui Videanu avea solutia:

Sortate si reciclate, deseurile se transforma în surse de materie prima, de energie ieftina si în locuri de munca bine platite. Solutia este ca Primaria sa acorde stimulente pentru sortarea resturilor menajere pe categorii.

Mai tineti minte cand se certau companiile de salubritate pe locurile de muca bine platite?

2. O groapa plombata nu e un drum reparat, ci o mica gaura neagra care inghite nervii si resursele tuturor

Pe strazile secundare e jale mare si mare bataie de cap: de la lipsa canalizarilor pana la stratul de asfalt gaurit si prost care distruge masini si nervi. Se cheltuie bani grei pe lucrari facute de mantuiala. Boala e veche: se repara strada, dar se strica canalizarea. Se repara canalizarea, dar se strica strada. Si tot asa. Ca sa vindeci boala trebuie sa elimini cauza.

Dupa ce a fost ales Adriean a inteles ca strazile secundare nu sunt ale lui.

Dar avea pe vremea aia solutii:

Fonduri de 475 de milioane de euro de la Banca Europeana de Investitii sunt destinate reabilitarii a 190 de strazi principale si a 1800 de strazi secundare din toate sectoarele, incluzand si reabilitarea sistemului subteran de retele utilitare. Din septembire 2005 pana în decembire 2008.

S-au simtit banii dumneavaostra nu?

3. Avem o masina. Cum procedam?

Zilnic, în Bucuresti, circula peste 1 milion de masini. Abia gasesti pe lînga casa un loc de parcare. Ce sa mai vorbim de centru…? Deja e un teren de lupta în care soferul îsi pune la bataie toate resursele. Numai între Piata Victoriei si Piata Unirii sunt necesare cel putin 35.000 de locuri de parcare. De cate ori nu te-ai întrebat ce avantaj îti mai ofera masina?

Constatam prin prisma timpului ca nu era o actiune ci o observatie, acum este si mai valabila.

Dar solutia era la vremea respectiva:

Ca sa reducem stresul, crestem numarul parcarilor.


4. Jungla de dupa usa

In Bucuresti, odata iesit din casa începe aventura. Pe strada e ca în padure: daca cineva se ia de altcineva, nimeni nu intervine. Pumnul si înjuratura, frica de a fi agresat sunt o realitate amara pentru femei si pentru barbati deopotriva. Bucurestiul e o jungla în care cel puternic face legea. De aceea fortele de ordine vor trece la Primarie.

Parca zilele trecute tocmai au luat bataie unii in tramvai. Aiurea in tramvai ca sa spunem asa!

Care era solutia?

In ianuarie 2006 Politia bucuresteana se va numi Metropolitana, iar eficienta ei va fi direct controlata de Primarul General. Probabil ca Blaga poate da detalii.


5. In mijlocul orasului, traim de parca suntem în camp

Bucurestiul este Capitala tarii. si a poluarii. Asezat în mijlocul campiei, tot praful Baraganului adus de vant ne intra în gura, în ochi si în case. Pe langa poluarea masinilor, plamanii nostri aspira tonele de praf care ajung zilnic în Bucuresti. Copiii nostri se joaca în praf, pe strada. Se joaca pe betoane. Se joaca în scara blocului. Sau pe pamantul batatorit din spatele blocului. Nu exista destule parcuri pentru ei. Sau daca exista cateva, ele sunt sarace si neprimitoare. Putem sa le asiguram conditii pentru a-si trai copilaria în mijlocul naturii. Am solutia!

Videanu si cei care il sustineau avea solutia si inca o mai are, probabil ca nu o sa o dea la nimeni. Dar si multi alti bucuresteni o au: O casa la tara!

Dar solutia la acea vreme era:

Am obtinut deja fondurile necesare pentru plantarea a 60.000 de copaci anual. Pe langa acestia, vom proteja Bucurestiul prin implantarea în jurul orasului a unui inel verde, lat de 2 km. Acest proiect este în derulare cu sprijinul Ministerului Mediului si cu banii nerambursabili ai Uniunii Europene - 260 de milioane de Euro pentru marirea spatiilor verzi.


Nu vad inelul de 2 km, dar banii or mai fi?

6. Autobuzele transporta oameni, nu saci

In Bucuresti, cine se scoala de dimineata si merge cu tramvaiul, autobuzul sau troleibuzul, ajunge nervos si tarziu la serviciu. Din cauza ca mijloacele de transport sunt gestionate prost, sunt rare, devin aglomerate si înjurate de toata lumea. Mai rau de atat nu se poate! Stiu însa unde e loc de mai bine.

Desigur ca Videanu ca si alti politicieni stie mai bine, si-a trimis copii la Viena.

Dar totusi solutia de la acea vreme era interesanta:

Sistemul unic de taxare pe baza de cartela unica propus de Basescu poate face minuni. Alaturi de controlul electronic al fluxului de calatori el va scadea costul transportului în comun.

E mai ieftin stiti si voi acum, nu mai e un leu e unul si 20 peste tot.

7. Birocratia umple Primaria

De coruptie. Pentru ca omul se chinuie sa îsi ia o aprobare pe care Primaria e datoare sa i-o dea. Singura solutie ca sa o obtina este sa alerge pe holurile Primariei pierzandu-si timpul si banii. Astfel apare tentatia rezolvarii problemei prin metode specific balcanice.


Videanu a rezolvat problema, nu se mai alearga se sta o zi pentru fiecare.

Care a fost solutia?

Pentru acest lucru voi apela la o firma specializata de resurse umane care va evalua angajatii Primariei pe criterii de performanta. Cei buni raman.


A ramas echipa top Gun.

8. Orasul interzis

Bucurestiul este un oras care atrage pe toata lumea, dar primeste pe foarte putini. Nu are unde, desi se poate dezvolta pe orizontala. E din ce în ce mai greu sa cresti si sa îti întemeiezi o familie aici. Exista peste 30.000 de cereri pentru locuinte pe o piata care ofera cele mai multe locuri de munca din tara, dar nu poate oferi un acoperis. Ce-ar fi sa ne dezvoltam fara sa stam pe loc.


Cresterea preturilor imobiliarelor din Bucuresti a fost de doua ori mai mare decat cea din provincie.

Solutia propunea atunci:

Bucurestenii cu probleme sociale se vor putea bucura usor, usor de casa noua.


9. Se poate si altfel decît bara în bara

Strazile Bucurestiului au devenit neîncapatoare. Multe au fost proiectate pentru carute, nu pentru un milion de masini de toate dimensiunile. In zonele centrale sunt ore cand nu se poate circula. Se poate face ordine. Cu atîtea proiecte si cu atîtea fonduri trebuie sa nu o mai dam în bara.


S-a rezolvat cu fondurile, cu ordinea data viitoare.

Care a fost solutia:

Exista 20 de milioane de euro pentru computerizarea semafoarelor de pe arterele principale. Exista un proiect care prevede construirea a doua culoare care vor strapunge Bucurestiul pe directiile Nord-Sud si Est-Vest si vor asigura astfel fluidizarea traficului de pe arterele principale.


Ma repet: unde sunt banii?

10. Un oras fara centru e un oras fara identitate

In fiecare capitala europeana exista un centru în care reuneste interesul turistic, comercial si de agrement. In Bucuresti nu exista asa ceva. De parca centrul Capitalei a fost scos din oras. Practic toata zona de la Unirii pîna la Romana este o alee pe care oamenii se înghesuie ca sa ajunga acasa. Trebuie sa oferim oamenilor bucuria de a trai în Bucuresti.


Deci dragi Bucuresteni va bucurati? Ia uite ce borduri frumoase!

Solutia de atunci:

Trei proiecte importante vor da personalitate Bucurestiului: Esplanada, Arena Sportiva Multifunctionala si Catedrala Mantuirii Neamului. Esplanada, amplasata in zona dintre Biblioteca Nationala si blocul Connex, este un centru financiar, comercial si de agrement asa cum trebuie sa existe in orice capitala care se respecta. Arena Sportiva Multifunctionala va reuni toate sporturile importante intr-un complex ce include o sala acoperita de 15.000 de locuri si un stadion de 40.000 de locuri. Termenul de executie e de 3 ani. Catedrala Manturirii Neamului va fi construita in sfarsit. Exact pe locul care ii fusese destinat initial de catre Regele Ferdunand, care i-a dat si numele. La toate acestea se adauga continuitatea lucrarilor incepute de Basescu pentru refacerea centrului istoric al Bucurestiului.


fara comentarii.
"

Niciun comentariu: